Waldemar Bojarun
wiceprezydent Katowic
Waldemar Bojarun – urzędnik administracji rządowej oraz samorządowej; rzecznik prasowy Kuratorium Oświaty i Wychowania w Katowicach (1993–1999), rzecznik prasowy Urzędu Miasta Katowice (1999–2010) oraz Naczelnik Wydziału Promocji (2007–2015); wiceprezydent miasta Katowice (od 2015 roku) odpowiadający za politykę miasta w zakresie budownictwa i planowania przestrzennego, edukację i sport, utrzymania zabytków w mieście oraz organizację imprez o charakterze strategicznym; działacz społeczny, znana postać życia publicznego aglomeracji katowickiej. Absolwent politologii samorządowej na Uniwersytecie Śląskim.
Od najmłodszych lat zaangażowany w inicjatywy, sprzyjające tworzeniu i rozwojowi demokracji w społecznościach lokalnych. Już jako uczeń, a następnie student współtworzył strukturę sejmików uczniowskich oraz parlamentu dzieci i młodzieży województwa katowickiego (później śląskiego). Doświadczenia z tego okresu wykorzystał w późniejszej pracy zawodowej. Jego kreatywność pomogła z sukcesem stworzyć zintegrowany system informacyjny oraz promocyjny dla samorządu Miasta Katowice, a z czasem do wypromowania spójnego wizerunku Katowic, jako politycznego, gospodarczego i kulturalnego lidera regionu. Autor licznych opracowań i publikacji o charakterze historycznym, informacyjno-promocyjnym, m.in. popularnego przewodnika po Śródmieściu Katowic.
Odznaczony Brązowym Krzyżem Zasługi (1998) oraz Srebrnym Krzyżem Zasługi (2004). Prywatnie: mąż, ojciec dwójki dzieci.
Bierze udział w sesjach:
-
Miastotwórczy mixed-use. Jakich projektów potrzebuje aglomeracja katowicka, gdy najcenniejszą walutą jest czas, a narzędziem w walce o mieszkańców jest jakość życia?
ZOBACZ WIĘCEJ PRELEGENCIMiastotwórczy mixed-use. Jakich projektów potrzebuje aglomeracja katowicka, gdy najcenniejszą walutą jest czas, a narzędziem w walce o mieszkańców jest jakość życia?
Od miastotwórczych, wielofunkcyjnych projektów nie ma już odwrotu. Bo modernistyczny model idealnego miasta, w którym każda strefa odpowiadała za daną funkcję, nie spełnia już oczekiwań mieszkańców i odchodzi do lamusa. Dlatego deweloperzy w poszukiwaniu konkurencyjności łączą kompetencje z wielu sektorów rynku nieruchomości i szukają możliwości budowy miejskich destynacji z mieszkaniami, biurami, punktami handlowymi i usługowymi, restauracjami i ofertą kulturalną. Jakich projektów chcą Katowice i cała aglomeracja? Jakie inwestycje przyciągną nowych mieszkańców i inwestorów oraz wpłyną na jakość życia w tej części Polski?